در صورت تمایل به پرداخت صدقه اینترنتی و دفع بلا آنلاین می‌توانید با کمک‌های هرچند کوچک خود برای تامین نیازهای مسمندان قدمی بردارید. برای این کار از طریق دکمه زیر یا تماس با ما این کار را به خیریه حضرت علی اصغر بسپارید.

شماره تماس: 02155925756 / 02155904180 / 02155915808 / 02155925762

البته میتوانید برای صدقه دادن به صورت ماهانه، صندوق صدقه دریافت کنید.

پرداخت صدقه اینترنتی و دفع بلا آنلاین

صدقه دادن در اسلام و اهمیت آن

صدقه آنلاین برای دفع بلا

همان‌گونه که در دین اسلام کسب درآمد از هر راهی مجاز نیست، خرج کردن درآمد هم در هر راهی درست و مجاز نیست. یکی از بهترین راه‌های صحیح برای صرف مال حلال دادن صدقه است.

صدقه هدیه‌ای است که یک فرد به منظور انجام کار خیر و بهره‌مند کردن بقیه داده می شود. بطور کلی صدقه هدیه‌ای است که از طرف یک فرد برای بهره مند کردن بقیه به صورت‌های وجه نقد و خدمات داده می شود. صدقه به صورت پوشاک و مواد غذایی و حتی اهدای خون و اندام نیز انجام می‌پذیرد.

از گذشته از طریق والدین توصیه‌هایی در مورد اهمیت صدقه به ما گوش‌زد شده است که هنگامی که اتفاق ناگواری رخ میدهد بزرگان توصیه میکنند که کمکی کرده و دست نیازمندی را بگیریم. صدقه دادن هم باعث افزایش مال و ثروت می‌شود و هم رزق و روزی و برکت را وارد زندگی می‌کند. صدقه دادن آنقدر ارزش والایی دارد؛ که خدای متعال به تکرار در آیات قرآن ذکر کرده و اهمیت آن را شرح داده است.

انواع صدقه

صدقه بر دو نوع صدقه واجب و صدقه مستحبی است. صدقه مستحبی در آیات و روایات متعددی گفته شده است. طبق روایات اسلامی صدقه دادن نه تنها باعث کاهش مال و ثروت آدمی نمی‌شود، بلکه سبب افزایش اموال و برکت زندگی فرد نیز خواهد شد.

صدقه جاریه

به طور کلی صدقه جاری یکی از انواع صدقاتی است که در راه کسب رضای خدا انجام می‌گیرد و نفع آن به طور مستمر به مردم می‌رسد و بعد از مرگ نیز ادامه دار است و آثار ثواب آن به اهدا کننده می‌رسد. در اخلاق اسلامی صدقه جاریه از جایگاه والایی برخوردار است و در روایات متفاوتی از معصومین (ع) بر آن تاکید بسیاری شده است.

صدقه جاریه انواعی از وقف است که به تعریف و ضوابط آن در فقه اسلامی اشاره شده است. یکی از اصل‌های اسلامی صدقه است که در قران کریم به تکرار بیان شده است. این عمل جز ارکان دینی و اخلاقی اسلام به حساب می آید و به موضوع صدقه جاریه به طور ویژه ای اشاره می‌شود.

صدقه آنلاین

یکی از شکل های مدرن و کاربردی از نیکوکاری و بخشش صدقه آنلاین به موسسات و خیریه ها است. به افراد این اجازه را می‌دهد که به صورت اینترنتی و با برنامه‌های تلفن همراه به سریع ترین حالت ممکن به افراد نیازمند کمک کنند. این روش مدرن و جدید از صدقه دادن به سبب استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروسه اهدا و صدقه را ساده و واضح می‌کند.

صدقه به منظور قربت (انجام کاری با انگیزه کسب رضای خداوند) در راه خداوند متعال بخشیده می‌شود. معنای کلمه صدقه (صدقه آنلاین) از نظر قرآن به معنی تقدیم اختیاری، تقدیمی که بخشش آن به اخیار صدقه دهنده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، یکی از راه ‌های پرداخت صدقه؛ صدقه اینترنتی است. در روش پرداخت صدقه انترنتی هزینه‌ها و کمک ‌عای لازم از خیرین دریافت می‌شود و در نهایت به دست افراد نیازمند می‌رسد.

پرداخت صدقه

طبق آیات و روایات مختلفی کسی که صدقه را دریافت می‌کند خداوند متعال است. پس بهتر است که صدقه از مال و ثروت پاک بخشیده شود و به صورت پنهانی داده شود. همچنین صدقه باید حلال باشد، بدون منت باشد، بهتر است پنهانی باشد و می‌توان آن را به نزدیکان و همسایگان نیز پرداخت کرد.

صدقه آنلاین و دفع بلا

فواید صدقه دادن

پیامبر اکرم(ص) در مورد فواید صدقه دادن فرموده است: (آگاه باشید که هرکس صدقه‌ای انفاق کند؛ برای هر درهم هم اندازه کوه احد از نعمت های بهشتی برای او وجود دارد.) همچنین حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که می‌فرمایند: (هیچ چیزی مگر آنکه برآن فرشته‌ای موکل باشد به جز صدقه که در دست خداوند واقع می شود.)

طول عمر: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که: صله رحم و صدقه شهرها را آباد ساخته و بر طول عمر می‌افزاید.

شفای مریض: از دیگر آثار فواید صدقه و بخشش، شفای بیمار است. در حدیثی بیان شده از یکی از معصومین آمده است که: بیماران خود را از طریق صدقه درمان کنید. در حدیثی دیگر نیز بیان شده است که: مستحب است فرد مریض با دست خود صدقه دهد.

دور کننده فقر: از امام باقر(ع) نقل شده است که: نیکی و بخشش پنهان و پوشیده فقر را دور می‌کند.

آثار معنوی صدقه

از دید قرآن صدقه در راه کسب رضای خداوند، تجارتی ارزشمند و معامله ای پر سود است؛ که موجب جذب اجر و پاداش بزرگ و رسیدن به بهشت والای الهی می‌شود. همچنین انسان را از وحشت قیامت ایمن کرده و موجب نجات از عذاب دردناک الهی می‌شود.

دفع نحوست: پیامبر(ص) می‌فرماید: هنگام سحرگاه هر روز صدقه‌ای بده تا نحسی آن روز از تو دور شود و هر شب صدقه‌ای ببخش تا نحسی آن شب را از تو دور نماید.

عامل عبور از صراط: امام صادق فرموده اند: محتاج عبور از پل صراط بودم و کلید آن را در صدقه دادن یافتم.

قرآن کریم صدقه دادن را وسیله ی آمرزش گناهان قرار داده است .

سوره توبه آیه 104 (آیا ندانسته اید که تنها خداست که از بندگانش توبه می‌پذیرد و خود صدقات را می‌گیرد و خداست که خود توبه پذیر مهربان است.)

همچنین از فواید و اهمیت صدقه میتوانیم به مواردی همچون شکستن کمر شیطان، حفاظت از خرابی، آباد کردن شهرها و آبادی‌ها، حفظ کردن مال انسان از تصرف اشرار، دور کردن ناراحتی و فکر و وسواس شدید اشاره کرد.

انواع روش صدقه دادن

  • صدقه مال که در قالب بخشش، تصدق،انفاق داده می‌شود. یکی از راه های پرداخت صدقه، از طریق سایت های وابسته به موسسات خیریه است. شما می‍‌‌‌توانید به صورت آنلاین صدقه خود را پرداخت کنید.
  • صدقه جاه و مقام در قالب شجاعت و واسطه شدن برای رفع مشکلی انجام می‌گیرد.
  • صدقه عقل و نظر که به مشورت و توصیه دادن به دیگران پرداخت می‌شود.
  • صدقه دانش که با آموزش دادن و علم آموزی به دیگران داده می‌شود.
  • صدقه زبان که به واسطه رفع کینه و دشمنی و وساطت میان مردم پرداخت می‌شود.

فرقی نمی‌کند کدام یک از این صدقات بر شما واجب می‌‍‌‌شود، در زمان و مکان مناسب باید نسبت به پرداخت صدقه خود آگاه باشید. اگر چه همه ما صدقه دادن را فقط در صدقه و بخشش از مال می‌شناسیم ولی انواع صدقه هنگامی که به طریقی می‌توانید کمک کننده باشید؛ بر شما واجب است.

بهتر است از چیزهایی که آنها را دوست دارید صدقه دهید. بهترین روش صدقه دادن زمانی است که شما چیزی را دوست دارید به آن احتیاج هم دارید ولی آن را در راه خدا می‌بخشید. هنگامی که شخصی در فقر و تنگدستی به سر می‌برد؛ ولی با این حال از داشته های خود صدقه می‍‌دهد؛ ثواب و برکات بیشتری نسبت به کسی که در رفاه کامل است و صدقه می‌دهد می‌برد.

بهترین روش صدقه دادن پرداخت صدقه و دفع بلا آنلاین است. چراکه در این روش، هزینه‌ها و کمک‌ها به در کمترین زمان ممکن به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید.

یاد گیری علم و دانش

طبق فرموده پیامبر اکرم یکی از بهترین انواع صدقه دادن این است که ابتدا علمی را آموخته و سپس آن را به دیگران بیاموزید.

کمک و یاری به دیگران

کمک به افراد نیز نوعی صدقه است.  تفاوتی ندارد که این کمک از طریق مال بوده یا انجام یکسری کارها به منظور کمک به دیگران باشد. به هر حال هر کمکی که در راه خدا و به منظور کسب رضای او باشد صدقه محسوب است.

دعای دفع بلا و ذکر دفع بلا

امام علی میفرماید: کسی که قبل از طلوع خورشید یازده بار سوره توحید، سوره قدر،آیة الکرسی را بخواند؛ خداوند مال و ثروت اورا از هر زیان و آفتی محفوظ می‌دارد. هرکس به وقت ظهر 4 رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره حمد وآیه‍ الکرسی بخواند؛ خداوند او خانواده ثروت و دینش را محفوظ می‌دارد .

از امام صادق نقل شده است که: هر که به هنگام صبح سه مرتبه این دعای دفع بلا را بخواند تا شب به اون زیانی نمی‌رسد واگر شب بخواند تا صبح به اون زیانی نخواهد رسید. در ادامه بک ذکر دفع بالا را برای شما بازگو خواهیم کرد:

«بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی لَا یَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَیْ‏ءٌ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی السَّمَاءِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ»

و هرکس سوره قریش را روزانه هفت مرتبه با نیت خالصانه و توجه به خدا و معنی سوره بخواند از بلایا و آفات محفوظ می‌شود.

امام رضا میفرمایند: هرکس بگوید (لا حول و لا قوة الا بالله) خداوند از او 99 بلا را دفع می‌کند که نمونه ای از آنها خفگی و نفس تنگی است.

صدقه مستحبه

پرخیزکاران و افراد رستگار کسانی که به هنگام سختی و آسانی بخشش می‌کنند و خشم خود را فرو می‌خورند و با مردم با بخشندگی رفتار می‌‌کنند خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد.

نتیجه دادن صدقه اینترنتی و دفع بلا

 این مقاله به آثار و آداب صدقه اشاره کردیم. همچنین بیان کردیم که صدقه بر پنج اصل مال،جاه،عقل،علم و زبان است. صدقه میتوان به صورت های گوناگونی از جمله وجه نقد، خدمات و لوازمی که سالم و استفاده نشده اند همانند پوشاک، اسباب بازی، خوراک و یا بصورت اهدای خون واندام  و کمک های بشر دوستانه انجام گیرد. لازم به ذکر است که صدقه ای که داده میشود آثار مستمری برای صدقه دهنده دارد و برکات آن دائم شامل حال او خواهد شد.

صدقه فواید بسیاری دارد که همگی شامل حال صدقه دهنده می‌شود و انواع بلاها را از او دور می‌نماید. شما عزیزان می‌توانید صدقه به صورت‌های مختلف پرداخت کنید. گرچه می‌توانید صدقه‌های خود را به صورت دستی پرداخت کنید؛ اما با این حال پرداخت صدقه به صورت آنلاین می‌تواند کمک‌عای شما را ئر مدت زمان کمتری به دست نیازمندان برساند.

فرم ورود خیریه حضرت علی اصغر (ع)

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

کاربر جدید هستید؟